Om Classic Motor

Publicerad

Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.

Som service till våra läsare erbjuder vi bland annat gratis privatannonsering, mekartips och rådgivning om regler & bestämmelser.

Du når redaktionen på telefon 08-692 01 50 eller via e-postadressen classic @ classicmotor.se. De enskilda medarbetarna nås under formeln förnamn.efternamn@classicmotor.se. För frågor om prenumeration kontakta kundtjänst på pren.cm@egmont.se eller ring 08-400 277 03.

Klicka här för att läsa mer om Classic Motors tidiga historia.

 

Redaktionen:


Agneta Ivarsson

redaktör

Ålder: 38
Familj: Ja
Fritid: Hänga med barnen, träna, umgås, matlagning, inredning.
Bor:
Bromma
Gillar: Finkaffe, Magnus Uggla, jeans, sommar.
Drömfordon: Körsbärsröd PV Sport.

Björn Meyer
redaktionssekreterare

Ålder: 41
Familj: Singel
Fritid: Kartläsning, gör det själv, cykla.
Bor: Södra Stockholm.
Gillar: Grusvägar, Thor Modéen, garagedoft, coca-cola.
Drömfordon: Ford V8 1936, H-D storsida, Hudson Hornet, Porsche 911.

Thomas Sjölund
chefredaktör

Ålder: 54
Familj: Lisa och barnen Adrian, Axel och Arvid.
Fritid: Vespa, Lambretta, ungdomshandboll, matlagning.
Bor: Nacka
Gillar: John Cale, Corradino D'Ascanio, I-Roy, Italien.
Drömfordon: Lancia Aurelia GT.

Per-Åke Sundström
art director

Ålder: 62
Familj: Hustrun Lena och barnen Fanny, Calle och Oscar och inte minst barnbarnen Wilma och Mira.
Fritid: RC-bilar och segelbåtar, fiske, badminton, dart
Bor: Stockholms innerstad och Åmmeberg
Gillar: Bob Marley, Frank Zappa, Moto Gp Västindien.
Drömfordon: Porsche 911, Nissan GTR

 

 

Av: Classic Motor

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Classic Motors besökare

Shims till Victoria EM 50

6 kommentarer

Jim Lundberg: Sätt ihop och kör! Snön har smält! Se bara till att ha lite spel axiellt. EM 50 är annars rena stridsvagnen. Min kompis hade en sådan på 70-talet som fungerade trots att den saknade kopplingsvajer.

Futurliner

Prenumerera på Classic Motor!

Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.

Beställ prenumeration och betala direkt online

  • Classic Motor 2019-04

  • Classic Motor 2019-03

  • Classic Motor 2019-02

  • Classic Motor 2019-01

  • Classic Motor 2018-12

  • Classic Motor Album Moped

  • Classic Motor 2018-11

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842