Classic Motor marknad i Västerås - Bildextra

Classic Motor marknad i Västerås - Bildextra

Publicerad

Västeråsmarknaden drog folk från när och fjärran och vi har nog aldrig haft så många besökare.

När vi hastigt och lustigt blev tvungna att flytta marknaden till gamla IKEA-huset förra året var vi lite försiktigt optimistiska. Lokalerna är ju jättestora, men fungerar de till en marknad av detta slaget? Efter första marknaden kunde vi bara konstatera att lokalerna var utmärkta och vi fick många positiva synpunkter på de rymliga lokalerna. Nu efter andra marknaden är succén upprepad. Suget efter säljplatser var så stort att platserna tog slut på nolltid och det fick bli återbudslistor sista tiden för att så många som möjligt skulle få chans att sälja.

Besökarantalet blev troligtvis ett rekord det också. Vi på Classic Motor tackar alla besökare, säljare och klubbar som gjorde detta möjligt!

Udda fransos! En Le Grimpeur från 1921 fanns till salu. Påbörjad renovering.

Den här hojen, en Indian, är dock körbar. Lazy Joe underhöll besökarna med svindlande körning i en tunna.

MC-museet Gyllene Hjulet och Aros Motorveteraner ställde ut tvåhjulingar.

I Classic Motors monter var det full fart från första stund. Massor av besökare kom och hälsade på. I montern hade vi en fin Lotus Elan samt några motorcyklar från MC Collection, museet i Sollentuna.

Lysande tider. Här fanns det ljuspunkter i vårvintermörkret.

Det var ett väldigt sug efter säljplatser och platserna tog slut rekordsnabbt.

Blankt och fint. Massor av krom blandat med signalhorn och kamdrev.

BSA, någon?

Ugh! En Pontiac med stilig "huvkråka"

Massor av besökare! Det gamla IKEA-huset fylldes upp på kort tid.

Sjyssta rattar! Här fanns det "styrdorn" att välja på.

Gott och blandat! På säljborden kunde man hitta det mesta.

On
Off

32 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Classic Motors besökare

Fel kedja på motorcykeln?

1 kommentar

Bengt Göransson: Hej ! jag råkade ut för samma fenomen på min NV-11 med DKW motor, när jag försökte köra med ett nytt framdrev från en Suzuki trots att bägge drev var avsedda för 428 kedja. Fick senare tag på ett...

Futurliner

Prenumerera på Classic Motor!

Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.

Beställ prenumeration och betala direkt online

  • Classic Motor 2014-08

  • Classic Motor 2014-07

  • Classic Motor 2014-06

  • Classic Motor Special 25

  • Classic Motor 2014-05

  • Classic Motor 2014-04

  • Classic Motor 2014-03