Så här registrerar du dig på hemsidan - steg-för-steg

Att registrera sig på Classic Motors hemsida tar ett par minuter - efter det blir det ändå enklare att lämna kommentarer!

Så här registrerar du dig på hemsidan - steg-för-steg

Publicerad

Internet är fullt med saker. De flesta är nog positiva, men det finns även en del negativa saker som tyvärr "ramlar in" på hemsidor som vår. För att nämna en del så har det mer och mer dykt upp saker som vi inte vill ha här. Exempel på detta är erbjudanden om suspekta saker från utlandet där man ombeds att skicka pengar, pornografiska erbjudanden samt stötande och nedsättande kommentarer.

Vi på Classic Motor granskar hela tiden de inkommande kommentarerna och städar bort ovidkommande saker. Då detta tyvärr verkar öka i omfattning så har vi tagit fram lösningen att man ska registrera sig på hemsidan för att kunna lämna en kommentar.

Det är lätt att registrera sig! Följ instruktionerna nedan.  När man väl är registrerad så kan webbläsaren (Explorer, Firefox, Microsoft Edge och allt vad de heter) komma ihåg dina inloggningsuppgifter.

Det innebär att nästa gång du går in på vår hemsida så blir du inloggad automatiskt - och då kan du lämna kommentarer utan att bekräfta att du inte är en robot. Det är bara att skriva kommentaren direkt!

Börja här! Uppe i högra hörnet på hemsidan finns det en knapp där det står "Registrera dig"
Klicka på den.

Nu kommer det upp ett fönster med flera fält. Fyll i uppgifterna i fälten.

Dina uppgifter är skyddade och kommer inte att lämnas ut av oss.

Lösenordet ska fyllas i två gånger för att bekräfta att det blev rätt. Tänk på att datorer skiljer på små och stora bokstäver. Om man har avlt lösenordet Hylsnyckel (stor bokstav) och sedan skriver hylsnyckel (liten bokstav) så tolkar programmet det som två olika lösenord.

Nu är det nära! Under fälten med personuppgifterna ska man sedan kryssa i att:
* Man är över 16 år
* Jag förstår och godkänner användarvilkoren

Klicka sedan på "Jag är inte en robot"

Och sedan på knappen "Bli medlem"

Strax därpå får du ett mejl där du bekräftar att det du som är du. Detta för att ingen annan ska kunna registrera sig i ditt namn.

Här kan du lägga till din profilbild (den lilla bilden som även kallas för en avatar)

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Classic Motors besökare

Blir motorn varm av en dålig kondensator?

2 kommentarer

mekgoran: satte han tillbaka tändplattan exakt lika som innan, samma brytar avstånd, undrande...

Futurliner

Prenumerera på Classic Motor!

Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.

Beställ prenumeration och betala direkt online

  • Classic Motor 2018-05

  • Classic Motor 2018-04

  • Classic Motor 2018-03

  • Classic Motor 2018-02

  • Classic Motor 2018-01

  • Classic Motor 2017-12

  • Classic Motor - album 2017