Midnattssolsrallyt 2019: Etapp 2 - Rådström var snabbast

Rådström tog fem av sex möjliga sträcksegar

Midnattssolsrallyt 2019: Etapp 2 - Rådström var snabbast

Publicerad

Rådström var snabbast

Arne Rådström var allra snabbast under Midnattssolsrallyts andra etapp och tog fem av sex möjliga sträcksegar.

-Det är svårt att åka sakta, summerar Arne dagen.

 

Efter onsdagens publiksträcka drog Midnattssolsrallyt igång på riktigt under torsdagen med sex sträckor i trakterna norr om Örebro. Per Göthberg, Porsche 911, slog till med en sträckseger och gjorde vad han kunde för att ta in försprånget till Arne Rådström, Volvo 262. Rådström svarade och tog därefter resterande fem sträcksegrar.

-Det är svårt att köra sakta med den här bilen, konstaterade Arne efter målgången utan minsta skryt och kunde backa upp sina ord med att ha över en minut tillgodo till tvåan efter avslutad etapp.

På dagens fjärde sträcka bröt Göthberg och ny tvåa blev Patrik Dybeck, Opel Kadett. Harry Joki, Volvo 240, låg tätt i hälarna på Dybeck och under resten av dagen turades de om att inneha andraplatsen.

Dybeck tänker inte slå av på farten under dagens sju sträckor som körs söder om Örebro.

-Nej, det blir snabb och stabil körning. Jag hoppas på bättre tider i morgon då det blir kurvigare vägar och det passar min bil bättre.

I klassen Regularity körs sträckorna med en förutbestämd medelhastighet, i hela sin längd, var det norskt i topp med fjolårssegrarna Anders och Jörn Gröttum. På andra plats hittar vi de bästa svenskarna Öved och Britt-Marie Clasén på andraplats.

 

Patrik Dybeck och Jonny Norling ligger tvåa i Opel Kadett och hoppas att de ska få bättre tider undermorgondagen.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Classic Motors besökare

Motorupphängning på ABG påhängsmotor

3 kommentarer

Jim Lundberg: Hej Lennart. ABG VAP 4-motorn finns med i del 2 av Stora Tvåtaktsboken - det är en komplett reparationsanvisning för denna motor (och 29 andra motorer). Där finns även tekniska data samt dimensioner...

Futurliner

Prenumerera på Classic Motor!

Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.

Beställ prenumeration och betala direkt online

  • Classic Motor 2019-10

  • Classic Motor 2019-09

  • Classic Motor 2019-08

  • Classic Motor 2019-07

  • Classic Motor 2019-06

  • Classic Motor Turist på väg

  • Classic Motor 2019-05

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842