Midnattssolsrallyt - ingen rådde på Rådström

Midnattssolsrallyt - ingen rådde på Rådström

Publicerad

Ingen kom i närheten av Arne Rådström under fredagens sträckor av Midnattssolsrallyt, men det finns en överraskning i toppen.

Arne Rådström fortsatte att köra snabbt med sin Volvo 262 och var snabbast på fyra av de sju sträckorna under fredagen. De senaste åren har Volvo, Ford Escort och Porsche dominerat i toppen, men i år överraskade Patrik Dybeck. Han vann de tre andra sträckorna med sin framhjulsdrivna Opel Kadett GSi. Mycket kan hända under lördagens avslutande sträckor och varken Rådström eller Dybeck kan slappna om de vill behålla sina placeringar.

I Regularity, där sträckorna ska köras på idealhastighet, leder fortfarande norrmännen Anders och Jörn Gröttum. Bästa svenskar är Peter Settergren/Martin Stuart på tredjeplats.

Under lördagen körs fem sträckor i västlig riktning från Örebro och rallyt avslutas med en publiksträcka i anslutning till serviceplatsen i Örebro.

 

Preliminär ställning efter SS14

Historic

1 Arne Rådström, MK Ratten, Volvo 262 Tid 33,58,4

2 Patrik Dybeck, SMK Gävle, Opel Kadett GSi +1 minut 17,5 sekunder

3 Harry Joki, KAK, Volvo 242 +1.06,7

 

Regularity

1 Anders o Jörn Gröttum, Asker & Baerum Motorsport, Opel Kadett 71,5 prickar

2 Asmund Kleve/Oddvar Moland, KNA, Volvo 123 GT 73,6 p

3 Peter Settergren/Martin Stuart, KAK, Triumph TR4 85,5 p

 

Patrik Dybeck och Jonny Norling visar att man kan ligga i topp med en framhjulsdriven Opel Kadett.

Opel Kadett är det i topp även i Regularity med bröderna Jörn och Anders Gröttum.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Classic Motors besökare

Avgaskrök till Husqvarna Novolette

2 kommentarer

Erik.B: Har en 54:a, avgasröret är inte chromat utan svartmålat så inga problem. Men kröken till äggmotorn passar inte. Den är mycket längre, och dessutom sitter den med en stor avgasmutter medans...

Futurliner

Prenumerera på Classic Motor!

Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.

Beställ prenumeration och betala direkt online

  • Classic Motor 2019-08

  • Classic Motor 2019-07

  • Classic Motor 2019-06

  • Classic Motor Turist på väg

  • Classic Motor 2019-05

  • Classic Motor 2019-04

  • Classic Motor 2019-03

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842