Classic Motor nummer 9 med dubbla omslag

Två omslag - samma intressanta innehåll

Classic Motor nummer 9 med dubbla omslag

Publicerad

I fredags fick Classic Motors prenumeranter sin tidning, den med en underbar Citroën C6F på omslaget. Ni som köper i butik får vänta till på torsdag den här veckan, men hålla utkik efter en safarigul 164:a.

Septembernumret av Classic Motor finns i två varianter. Den ena har en röd Citroën C6F från 1930 på omslaget, medan den andra har en safarigul Volvo 164 från 1970. 

Vi vill bara förtydliga att det är den enda skillnaden. Tidningens inlaga är exakt densamma i båda varianterna. I septembernumret kan du läsa om:

En Fiat? Nej, en Pininfarina Spider Azzura från 1985. Avsedd för den amerikanska marknaden, såld ny i Tyskland och sedan några år tillbaka på svenska vägar. Stig Martinsson är nöjd med sin ovanliga pärla.

Bortom all räddning tyckte Karl Erik Hanssons vänner och bekanta. Nu har han botat doktor Atterströms Citroën C6F från 1930.

När Mikael Lindbergs Volvo 164 blivit stulen ett flertal gånger i början av 1980-talet gav han upp och sålde den. Nu har han hittat ett ovanligt välutrustat exemplar som han återskapat till den bil han en gång hade.

Det krävdes tre Suzuki Stinger för att Anders Knutsson skulle få ihop sin. Men det var det värt.

Lagårdsfynd kan man väl kalla lokalen där Moskvitsch, Pobjeda och EMW sattes samman under första hälften av 1950-talet.

Mini och Lambretta är vad den i Sverige boende britten Michael Manning tar sig fram med numera. Till Sverige kom han på en Vespa.

På mopedfronten kan vi läsa om Yamaha FS1 liksom om hur Jim börjar lägga det stora Dakotapusslet.

Inte Wolfsburg, men Åmål. Där får gamla folkor nytt liv. Vissa av dem förevigas på film. Vi hoppas på fler.

Dessutom lär vi oss att blästra med soda och byta avgassystem.

Givetvis hälsar vi på i några garage och får ta del av några körjournaler.

Missa inte Marknaden med en massa bra-att-ha-saker.

On
Off

2 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Classic Motors besökare

Hur fort går en Sachs 98 cc?

28 kommentarer

Jim Lundberg: Pinngasen var "ursprungsgasen" innan rullhandtaget slog igenom. Den gamle TT-föraren Stanley Woods som tävlade på 20- och 30-talet berättade att han fick sämre varvtider när rullgasen...

Futurliner

Prenumerera på Classic Motor!

Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.

Beställ prenumeration och betala direkt online

  • Classic Motor 2021-08

  • Classic Motor 2021-07

  • Classic Motor 2021-06

  • Classic Motor 2021-88

  • Classic Motor 2021-05

  • Classic Motor 2021-04

  • Classic Motor 2021-03

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206