Det är intressant att konstatera att alla tillverkare av bilar utan värme, alltid försökte lura i kunderna vilken fantastisk fördel luftkylning hade på vintern jämfört med vattenkylning? Gick kunderna verkligen på det på 40-60 talet? eller säget det mer om vilken syn biltillverkarna hade till dom eventuella köparnas intellektuella förmåga?
Att dom inte även passade på att påtala fördelen med att ha bensintanken som främsta krockzon vid en eventuell olycka
hur som helst är det en kul bil, själv hade jag en 32hästars 600 och en 850 special
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. Logga in här.
Inte snabbast och inte bäst på halt underlag, men å andra sidan är det en av de roligaste bilarna på snö. Häng med på en tur längs vintergatan i Erik Boströms Opel från 1937.
I ett garage i Uppsala håller en Harley-Davidson JD på att återuppstå. Målet är att delta i The Race of Gentlemen i Wildwood, New Jersey, USA – men det blir nog tidigast 2022.
Du som väntar på att säsongen ska dra igång med Classic Motor Marknad i Västerås väntar förgäves. Den ställs in även i år givet covid-19-situationen, men Tjolöholm Classic Motor verkar bli av. Så här ser det ut för våra övriga engagemang.
I Classic Motor nummer 1 har vi traditionsenligt en jultävling. Dessvärre saknas ett "a" i namnet på en av de fiktiva förarna. Rätt namn är Alister Ghimbai.
Erik.B: Löste nog 5 minuter senare mysteriet med vad det är för ram i alla fall! Är så gott som 100% säker på att det är en Svalan ram från början av 60-talet. Skulle gissa modellerna 14k, men kan även vara...
Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.
Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206
Det är intressant att konstatera att alla tillverkare av bilar utan värme, alltid försökte lura i kunderna vilken fantastisk fördel luftkylning hade på vintern jämfört med vattenkylning? Gick kunderna verkligen på det på 40-60 talet? eller säget det mer om vilken syn biltillverkarna hade till dom eventuella köparnas intellektuella förmåga?
Att dom inte även passade på att påtala fördelen med att ha bensintanken som främsta krockzon vid en eventuell olycka
hur som helst är det en kul bil, själv hade jag en 32hästars 600 och en 850 special