Fredagsfilmen: Motorcykel med sidobåt
4 kommentarer
straighteight: Hade nog varit viktigare med flytväst istället för stövlar....
Idag startade vi upp nyårsraketerna(saxopederna) och tog en liten tur för att avsluta 2017 på topp. Vill också passa på att hälsa er alla ett riktigt gott nytt år och en god fortsättning från oss i Vännäs och från hela Classic Motor-redaktionen!
I Classic Motor kan ni läsa om redaktionens egna fordon.
I Classic Motor kan ni läsa om redaktionens egna fordon
I Classic Motor kan ni läsa om redaktionens egna fordon.
I Classic Motor kan ni läsa om redaktionens egna fordon. Robert Gustavsson har hittat dolda tillgångar i en MG 1100 eller Panda.
Inte det piggaste man kan köra på - 0,8 hästkrafter!
Nej, det här är inte en ny bok från författarna Enid Blyton eller Sivar Ahlrud - utan det rör sig om en mystisk glödlampa som dök upp igår
Jag hävdar att vår Crescent 2000 fortfarande har originallack eller ska vi säga spår av det i alla fall.
Häromdagen blev det ju en 6-milatur i regn med Zündappen. Nu när den torkat ser man hur mycket smuts det blav - särskilt på ljuddämpare och avgasrör.
Min senaste renovering, en Zündapp KS 50, var nästan inkörd när jag läste av vägmätaren idag. Bara 2,3 mil kvar - det är ju snart fixat!
Idag var jag och min kompis Torsten på mopedfika i skogarna runt Uppsala.
Idag var chefredaktör Anders Nordner och jag till vår fotograf Mats Olofsson för att fotografera tre av mopederna som ska vara med i kommande mopedalbumet.
Classic Motors projektmoped - en guldfärgad Puch Dakota - har faktiskt hunnit rulla över 30 mil.
Ikväll tog jag en provtur på min Crescent E-Type efter att ha ägnat några timmar åt växeljustering och lite service.
Ni som läst min spalt i tidningen Classic Motor vet att jag håller på med att skruva ihop en budgetmoped.
Det har varit en del funderingar om hur rottingsoffan till min trehjuliga Lambretta ska monteras i karossen. Svaret kom på vår läsarresa till England!
Kom in i diskussionen
Fredagsfilmen: Motorcykel med sidobåt
4 kommentarer
straighteight: Hade nog varit viktigare med flytväst istället för stövlar....
Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.
Bra med en heltäckande vindruta nu när det är kallt!
Ta det...kallt - och gott nytt på er själva!
om 3 tim är det tråkiga över..ser fram mot en
vår med mycket lustigheter, med massa
märkliga saker, absolut mest intressant blir
min supertrimmade hva 120 cc..bära eller brista
får det nog heta just nu, men det blir
kämpigt 3 mån framåt innan provet ..hm
Gott Nytt År! Snygga raketer!
Tack Nicke! Den blå är en1136 från 1960 och den orangea en 1139 sport från 1959.
Ja, nu går det mot ljusare tider och vår. Göran, det ska bli spännande att höra hur det går med din trimmade Husqvarna. Håll oss uppdaterade
Hej Göran.Skrotpriset är just nu 1 kr kilot för motordelar, men ja, du redovisar väl för oss uppnådda effekter på Qvarnan, Gott nytt år. Roland.
det står skrivet i himmlen att rapporten
kommer.. blir det inte som jag tänkt så är det lika bra att hålla käft.. men tror det blir
nästa års nyårsraket..tror det ..