Hur mycket kan man borra cylindern till en Aktiv snöskoter?
3 kommentarer
Jim Lundberg: Tack för svar!
En låda gott och blandat. Allt var väl inte anvädbart men för det priset är det ändå ett fynd.
Nu finns det en del loppisar som kör året runt, men det är ju ändå så att loppisar är ett av många vårtecken - särskilt i år då vintern envist klamrat sig fast. Idag blev det en liten runda till två närliggande loppisar och faktiskt blev det en del fynd.
Det stod tjugo kronor på skaftet på en av tre skruvtvingar som låg i lådan. Jag skulle precis lägga fram 60 kronor då säljaren berättade att tjugan var priset för hela lådan.
Taget!
Roligt fynd! Tre rejäla tvingar. Om det är något man inte kan ha för mycket av så är det tvingar. En extra hand när det behövs.
Det var inte bara tvingar i tjugokronorslådan. En gängad krok, en borrsväng, en M8-skruv, ett litet beslag för rör (?), en bit axelstål samt några pinnar till ett hyllsystem. De senare kommer nog inte till användning.
En knippa fjädrar för en tia på loppis nummer två. Lite för klena till en koppling, men fjädrar är alltid bra att ha i förråden.
I Classic Motor kan ni läsa om redaktionens egna fordon.
I Classic Motor kan ni läsa om redaktionens egna fordon
I Classic Motor kan ni läsa om redaktionens egna fordon.
I Classic Motor kan ni läsa om redaktionens egna fordon. Robert Gustavsson har hittat dolda tillgångar i en MG 1100 eller Panda.
Inte det piggaste man kan köra på - 0,8 hästkrafter!
Nej, det här är inte en ny bok från författarna Enid Blyton eller Sivar Ahlrud - utan det rör sig om en mystisk glödlampa som dök upp igår
Jag hävdar att vår Crescent 2000 fortfarande har originallack eller ska vi säga spår av det i alla fall.
Häromdagen blev det ju en 6-milatur i regn med Zündappen. Nu när den torkat ser man hur mycket smuts det blav - särskilt på ljuddämpare och avgasrör.
Min senaste renovering, en Zündapp KS 50, var nästan inkörd när jag läste av vägmätaren idag. Bara 2,3 mil kvar - det är ju snart fixat!
Idag var jag och min kompis Torsten på mopedfika i skogarna runt Uppsala.
Idag var chefredaktör Anders Nordner och jag till vår fotograf Mats Olofsson för att fotografera tre av mopederna som ska vara med i kommande mopedalbumet.
Classic Motors projektmoped - en guldfärgad Puch Dakota - har faktiskt hunnit rulla över 30 mil.
Ikväll tog jag en provtur på min Crescent E-Type efter att ha ägnat några timmar åt växeljustering och lite service.
Ni som läst min spalt i tidningen Classic Motor vet att jag håller på med att skruva ihop en budgetmoped.
Det har varit en del funderingar om hur rottingsoffan till min trehjuliga Lambretta ska monteras i karossen. Svaret kom på vår läsarresa till England!
Kom in i diskussionen
Hur mycket kan man borra cylindern till en Aktiv snöskoter?
3 kommentarer
Jim Lundberg: Tack för svar!
Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.
Nu förstår jag varför jag inte hittade något fast jag var in på fem loppisar när jag var till Uppsala.
Jag kände mig tvingad att handla.
Hoppas du inte blev knekt på köpet...
/Cruzze
Inte konstigt att fjädrarna var billiga nu när påsken är över.
Fick mig en avhyvling, men det är svårt att höna med allt så här efter påskhelgen.
Ja en del jobbar ju äggstra så dom blir vita i ansiktet och nästan tuppar av.