Hur mycket kan man borra cylindern till en Aktiv snöskoter?
3 kommentarer
Jim Lundberg: Tack för svar!
Provkörning i maj, nu hämtad! Husqvarna Novolette med original (!) släpvagn, jo! Med innehåll;
två campingstolar, tält, Husqvarna "Taffel" och tältvärmare.
Vem behöver husvagn?
/Thomas Sjölund
I Classic Motor kan ni läsa om redaktionens egna fordon.
I Classic Motor kan ni läsa om redaktionens egna fordon
I Classic Motor kan ni läsa om redaktionens egna fordon.
I Classic Motor kan ni läsa om redaktionens egna fordon. Robert Gustavsson har hittat dolda tillgångar i en MG 1100 eller Panda.
Inte det piggaste man kan köra på - 0,8 hästkrafter!
Nej, det här är inte en ny bok från författarna Enid Blyton eller Sivar Ahlrud - utan det rör sig om en mystisk glödlampa som dök upp igår
Jag hävdar att vår Crescent 2000 fortfarande har originallack eller ska vi säga spår av det i alla fall.
Häromdagen blev det ju en 6-milatur i regn med Zündappen. Nu när den torkat ser man hur mycket smuts det blav - särskilt på ljuddämpare och avgasrör.
Min senaste renovering, en Zündapp KS 50, var nästan inkörd när jag läste av vägmätaren idag. Bara 2,3 mil kvar - det är ju snart fixat!
Idag var jag och min kompis Torsten på mopedfika i skogarna runt Uppsala.
Idag var chefredaktör Anders Nordner och jag till vår fotograf Mats Olofsson för att fotografera tre av mopederna som ska vara med i kommande mopedalbumet.
Classic Motors projektmoped - en guldfärgad Puch Dakota - har faktiskt hunnit rulla över 30 mil.
Ikväll tog jag en provtur på min Crescent E-Type efter att ha ägnat några timmar åt växeljustering och lite service.
Ni som läst min spalt i tidningen Classic Motor vet att jag håller på med att skruva ihop en budgetmoped.
Det har varit en del funderingar om hur rottingsoffan till min trehjuliga Lambretta ska monteras i karossen. Svaret kom på vår läsarresa till England!
Kom in i diskussionen
Hur mycket kan man borra cylindern till en Aktiv snöskoter?
3 kommentarer
Jim Lundberg: Tack för svar!
Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.
Grattis, en 54:a! Men blir inte benen att hänga utanför om du ska sova i släpet?
Fast i broschyren får ju både hunden och ungarna plats och väl det
/Cruzze
Det är väl samma småfolk som brukar vara avbildade i gamla annonser för amerikanska dollargrin, allt för att få dem att se ännu mer imponerande ut..
Nja, lite avis blir man allt..
Det är väl Thomas med kepsen i släpet? Det är i alla fall hans hund.
Det blir inte kul att sitt bakom avgaspipan på den tvåtaktarn...
Kanske det kan funka med modern Alkylat bensin?
Mvh / ALU
Vilken skönhet! 54
rna med framfjädring är den snyggaste Novolette-modellen enligt mig... Skicket är ju otroligt fint dessutom!
Hmmm undrar hur mycket man kan dra med detta släp, jag menar alla med husvagn kör ju med grav överlast, här anges 60 kg - med moderna husvagnsfasoner kanske 150 kg? Otroligt vackert släp och mycket sällsynt!
Jag kan nämna att min Novolette med REX-motorn (tidig 53:a) drar ett tvåhjuligt (skitfult) cykelsläp någon gång i veckan till återvinningsstationen. Ja alla vet ju hur det korkar ihop sig när någon stackars sate skall backa intill rätt container med ett hyrsläp. Men jag slinker genom som en liten vessla...
Ja ett sån't släp skulle vara något att ha!!!
Bästa hälsn // Ingvar
Ryms Frugan?