Ny kolv till Svecia med Victoriamotor

Ny kolv till Svecia med Victoriamotor

Publicerad

Fråga: Tjenare. Jag har kommit över en Svecia Arrow 250 från 1952 (svensksåld Victoria Arrow) i otroligt bra originalskick. Bara ett problem – kolven är trasig och jag vet inte var det går att få tag i en ny/begagnad/specialtillverkad. Har du några tips om vart jag kan vända mig?

mvh//Kai

 

Svar: Kolla med Club Victoria. Det är visserligen en mopedklubb, men de kanske har kontakter i Tyskland på delar till större Victoriamotorer, eller så kanske de kan tipsa dig vart du ska vända dig. Det finns utländska företag som nytillverkar kolvar om de bara får den gamla som mall. Var man hittar dessa företag och hur pris och kvalitet är kan jag tyvärr inte svara på. Om någon har en passande kolv, eller tips om var man hittar en, kan ni lämna en kommentar nedan eller mejla mig på jim.lundberg@classicmotor.se så ska jag vidarebefordra uppgifterna till Kai.

Jim Lundberg

On
Off

2 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Classic Motors besökare

Vevaxel med runda vevskivor till ILO Piano

19 kommentarer

Mika: hej på er.jag har rito rund vevparti på min 2 växlade ilo piano motorn.vilken skilnad det är på motorn.bra mycket mera komp.har kört nu ett helt år med den utan problem.och har kört mycket hårt med...

Futurliner

Prenumerera på Classic Motor!

Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.

Beställ prenumeration och betala direkt online

  • Classic Motor 2014-12

  • Classic Motor Album 2, 2014

  • Classic Motor 2014-11

  • Classic Motor 2014-10

  • Classic Motor 2014-09

  • Classic Motor 2014-08

  • Classic Motor 2014-07