Ignitor på Volvo PV

Ignitor på Volvo PV

Publicerad

Fråga: Jag har monterat ett Ignitor brytarlöst tändsystem på en Volvo PV med B18-motor. När startmotorn aktiveras bryts all ström till säkringar genom tändningslåset (kabeln till tändspole från startlåset går genom stålskott hölje). Jag har satt ett relä där ström tas från lilla kabeln på startmotorn vid startögonblicket. Finns det något annat alternativ?

Gunnar

Svar: Det bästa är om kopplar direkt från tändningslåset. Jag har för mig att det går att komma åt ett flatstift för tändningsläget om du petar bort gummimuffen.

Om det inte lyckas föreslår jag att du kontaktar BM Classics i Holmsund, som kan det mesta om Ignitor.

Lycka till

Robert Gustavsson

On
Off

4 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Classic Motors besökare

Hur mäter man oljetrycket i överväxeln?

1 kommentar

Per L: Så här dags har väl Ingvar löst sitt problem men mitt svar kanske kan hjälpa någon...

Futurliner

Prenumerera på Classic Motor!

Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.

Beställ prenumeration och betala direkt online

  • Classic Motor 2018-05

  • Classic Motor 2018-04

  • Classic Motor 2018-03

  • Classic Motor 2018-02

  • Classic Motor 2018-01

  • Classic Motor 2017-12

  • Classic Motor - album 2017