NSU fabrikstrimmad cylinder

NSU fabrikstrimmad cylinder

Publicerad

Fråga: Hej! Har en trimcylinder som sitter på min treväxlade NSU 50 cc och jag är säker på att den är fabrikstrimmad. Insuget verkar vara 15–16 mm. Undrar hur mycket är effekten är på en sådan cylinder? Såg aldrig en sådan bland oss blöjknuttar tidigt sjuttiotal...

 
Svar: Hej! När jag söker i gamla tillbehörskataloger är det annonser på italienska GMP trimcylindrar jag hittar. Dessa anges vara på 50 cc och 3,5 hk, men tyvärr står inte insugsdiametern angiven mer än att det är ett jätteinsug. Har du någon märkning på cylinderfoten som gör att man kan se fabrikat?
 
Josefine Andersson
On
Off

18 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Classic Motors besökare

Monark med CZ-motor där det dryper olja ur avgassystemet

2 kommentarer

Andercz: Har du nyss fått art på cykeln? Har den stått stilla länge? Har den stått med en läckande förgasare, kan det ha runnit oljeblandad bensin in i vevhuset. När den mer lättflyktiga bensinen avdunstar...

Futurliner

Prenumerera på Classic Motor!

Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.

Beställ prenumeration och betala direkt online

  • Classic Motor 2018-06

  • Classic Motor - Turist på väg

  • Classic Motor 2018-05

  • Classic Motor 2018-04

  • Classic Motor 2018-03

  • Classic Motor 2018-02

  • Classic Motor 2018-01