Husqvarna model 24 blowing rear bulb

Stensholms lightning coils are wired in parallel and have 220 turns of copper wire each.

Husqvarna model 24 blowing rear bulb

Publicerad

Fråga: Now I've got my engine going fairly reliably - with your help in the past - but now with the engine running at a fairly fast rpm the rear light burns out (blows). I've blown 4 bulbs to date.

When I rebuilt the magneto lighting coils I had to shorten one of the coils by only one turn because the wire had broken off at the terminal post.

Otherwise the coils are as original. With my voltmeter I cannot get a proper reading from the wire leading to the rearlight. The voltmeter fluctuates wildly from zero up to 20volts and back to zero many times a second. What's going wrong?? How can I fix it?? I've checked my voltmeter on different batteries and it seems to be accurate.

Does a magneto produce AC or DC?? Engine is Husqvarna model 24.

Thanks again

Edward Hunt

 

Svar: The lightning coils in the Stensholm ignintion system has 220 turns of 1 mm insulated copper wire. With 6 volts, each turn of the coil produce 6/220 = 0,027 Volts. The loss of a few turns will not make any difference.

The magneto produce alternating current (AC), and the multimeter must be put in to AC mode to measure correctly.

These old ignition systems don´t have any voltage regulation. To keep the voltage low both light bulbs must have the correct power that is 25 watts in front and 2 watts in the rear (both 6 volts). If one of the bulbs ar broken (or missing) the voltage vill rise and damage the remaining bulb. If the front bulb (25 watts) ar broken or missing the voltage rise vill be very big and the rear bulb vill blow within seconds.

Jim Lundberg

On
Off

1 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Classic Motors besökare

Vilket nummer av Classic Motor handlar om hjulekring?

1 kommentar

jaka: Hej! Det är väldigt enkelt (när man kan det) att ekra ett hjul om man har ekrar som suttit där tidigare, då kan de bara sitta på ett sätt. Bara att testa!

Futurliner

Prenumerera på Classic Motor!

Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.

Beställ prenumeration och betala direkt online

  • Classic Motor 2019-12

  • Classic Motor Album Moped

  • Classic Motor 2019-11

  • Classic Motor 2019-10

  • Classic Motor 2019-09

  • Classic Motor 2019-08

  • Classic Motor 2019-07

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842