Classic Motor 2017-10

I butik 19 september 2017

Rune Öströms kärlekshistoria med Opel Rekord började redan på sextiotalet. Vi åkte med i hans Rekord från 1958. Och så tittar vi in i en välfylld Konsumbuss, följer de riktigt gamla bilarna på Styrkeprovet och tittar till plastpinglan Carina. Härlig historia om tidiga Europaresenärer i DKW, duktiga karosseribyggare och bildstint reportage från Eskilstuna Veterandag. Dessutom Royal Enfield Interceptor, Moped-Revyn och blårykande rapport från moppeträffen i Borlänge. Jims mekarhörna och andra bra tips. Och så förstås Classic Motor marknad med hundratals privatannonser.
Mycket läsning. Mycket nöje!

Visa som tumnaglar Visa som lista

  • Classic Motor 2017-09

    Hurra, hurra! Volvo fyller 90 år i år och det uppmärksammar vi så klart – med exempel på den bredd märket har. Ford Zephyr, Ferrari, Projekt Formel Vee, Midnattssolsrallyt, Ford Mustang II, BSA, Högertrafik, Moped-Revyn, Jims mekarhörna och andra bra skruvartips ryms också i tidningen. Och som alltid: Classic Motor marknad med massor av fynd!

  • Classic Motor 2017-08

    Årets USA-special med tonvikt på bilarna från landet i väster! Chevrolet Bel Air som tuff brandchefsbil, häftiga svartvita bilder på första Corvetten i Sverige, Checker, skrotbesök, trettiotals-Cheva, Harley-Davidson, Ford Mustang II och spännande läsning om A-Fordens introduktion. Dessutom allt från Ånnaboda, Jims Mekarhörna och andra bra mekartips. Och så förstås Classic Motor Marknad!

  • Classic Motor 2017-07

    Vi firar att det är 70 år sedan första PV:n kom ut och visar en svensk rallyikon: Carlsson "På Takets" Monte Carlo-vinnare som länge varit försvunnen. Dessutom Morris 12, AE-motorcykeln, Imperial Crown 1963, Fiat 500 och Jaguar XK 140. Rapport från Tjolöholm, Moped-Revyn med Mustang Cross Special och Jims E-typerenovering. Mekar-Jim testar myter i garaget och du får tips för SU-förgasare och får lära dig mäta bultcirkeln. Och så förstås Classic Motor marknad!

  • Classic Motor 2017-06

    VW 1500, De Tomaso Pantera, Benelli Sei 750, Hanomag Rekord, Triumph T110, Citroën CX, Scandicar och Fram 98. Dessutom King moped, Jims e-typerenovering, pappslöjd i Tips & trix samt Classic Motor marknad med massor av fynd.

  • Classic Motor 2017-05

    Topprenoverad hundkoja, superpatinerad Ford V8 1932, Porsche 912, Glas 1700 GT och Ford OSI. Chevrolet Corsica, VW-racer, London-taxi och Scania. Ducati Scrambler och Zündapp. Massor att läsa! Och förstås bra tips i Jims E-typerenovering och i Mekarhörnan. Classic Motor marknad är sprängfylld med annonser!

  • Classic Motor 2017-04

    Två gånger Peugeot – 404 Coupé och Cabriolet, Volvo PV som bruksbil, vinterrally i Finland, hemma hos Husqvarnaveteranen Arne Wallerstedt, BMW 2002 och ny vår för Alfa Romeo 6C. Dessutom Gotlands värsta bärgare – vilket bygge! – Moped-Revyn, Jims mekarhörna och många andra bra gör det själv-tips. Självklart har vi en laddad privatmarknad med massor av annonser!

  • Classic Motor 2017-03

    Inga kostnader sparades när Mercedes byggde lyxkryssaren 600 – vilken vagn! Volvo 240 med tillbehörs-Turbo och drösvis av R-Sportprylar går inte av för hackor den heller. Och har du någonsin sett en Chevrolet Corvair Greenbrier? Vidare Citroën DS, Scania cementbil, BSA Gold Star, DKW-cabbar och Ferrari. En ursnygg Crescent 2000 samsas med Jims E-typerenovering i Moped-Revyn. Dessutom Jims mekarhörna, tips om magnettändning och mycket annat. Och Classic Motor Marknad förstås!

  • Classic Motor 2017-02

    Tydligt USA-inspirerad tysk! Opel Kapitän 1959 kämpade mot Mercedes med element lånade från Chevrolet från året före. Det ska väl märkas att man är medlem i GM-familjen. Ulf Hermansson växlar mellan "Kappan" och en Studebaker Hawk.
    Inne på 2017 lockar vi även med: Jaguar Mk IV, Volvo P1800 och Chrysler 300. Norsjö Partner och en svensk Typhoon. Plus berättelsen om svenska GoOn II och en rapport från Goodwood Revival!

Prenumerera på Classic Motor

Classic Motor – Om veteranbilar och andra veteranfordon äldre än 20 år.

Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.

Beställ prenumeration och betala direkt online

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Classic Motors besökare

Vilken olja i Volvo B16?

39 kommentarer

Hasse B: Intressant och viktig diskussion, detta.:) Mycket att ta in men med viss egen vana som Skitig Diversemek :D vågar jag fylla på lite ströinfo också: Jag hade en gång en Datsun med L18-motor deras...

Futurliner

Prenumerera på Classic Motor!

Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.

Beställ prenumeration och betala direkt online

  • Classic Motor 2017-12

  • Classic Motor - album 2017

  • Classic Motor 2017-11

  • Classic Motor 2017-10

  • Classic Motor 2017-09

  • Classic Motor 2017-08

  • Classic Motor 2017-07