Classic Motor 2019-04

I butik 19 mars 2019

Göran fick köpa Buicken efter fyrtio år och Zackrissons illgröna ban-Saab har stinget kvar, fyrtio år senare. Läckra Simca Figoni, Volvo 144 Taxi, Trabant, TVR, Crescent Compact, Nimbus och Vespan som gick på Isle of Man får du också läsa om. Dessutom bra mekartips och självklart en stadig Classic Motor marknad - över 1000 annonser! Mycket läsning. Mycket nöje.

Visa som tumnaglar Visa som lista

  • Classic Motor 2019-03

    Det finns en Minor för alla - här har Morrisen flak! Lancia Gamma var lyxjakten utan flyt, vi minns Volvo Amazon som ungdomsbil och häpnar över udda Tatra 603. Dubbla Fiat, all världens bilar i Kilanda och Porsches monstermotor i en prästgård får plats tillsammans med udda engelska experiment. Puch Mexico och Indian Chief går på två hjul - och motorlegendaren Steve Tell går igång på två hjul. Mer utöver detta förstås: som Jims mekarhörna och vår stora privatmarknad förstås!

  • Classic Motor 2019-02

    Celica kom som från himlen för Toyota - och vi har provkört ett nyrenoverat exemplar ur första serien. Standard Vanguard, Plymouth 1931, Chevrolet "Skvader" och en räddad Austin leveransvagn ryms också i bladet. Dessutom Harley-Davidsons caféracer, en spännande resa till England, mysko Monarker och en knallorange Ockelbo! Och så får du inte missa MCB Skoterett och de kluriga mekartipsen förstås. Marknaden finns där också.
    Mycket läsning. Mycket nöje!

  • Classic Motor 2019-01

    Nytt år, nya nummer – och 50 år sedan Classic Motor startade; det kommer vi att fira under året! Först ut under jubelåret är Renault Floride och Caravelle – två franska godingar födda i USA. Läs också om M-B 170 S – med dieselmotor! Volvobuss med släp, DKW som pressfotoexpress och knallorange Tele-Duett finns också i tidningen – tillsammans med Puch 250 TF och snabba bilar på Le Mans. Extra allt-moppen HMW Supersport, Futurlinerna, brandbilar och bra skruvartips får du också med i mixen. Och så Classic Motors stora köp- och säljmarknad förstås.
    Mycket läsning. Mycket nöje!

  • Classic Motor 2018-12

    Standard rensade på reservdelslagret och fick hjälp från Michelotti med formen – och vips var Triumph Herald född! Dessutom: läckraste VW-bussen som kom med nymodigheten teve, post-Kadetten som kom med paket och rallyföraren som kom undan med blotta förskräckelsen…
    Läs även om: den Saab-frälsta prästen, hur kläderna gör mannen, Fargon med brandförflutet och den "trecylindriga" H-D:n. Moped-Revyn med Mustang Cobra och Jims hörna om tanktätning får du inte missa! En långresa i Citroën CX, en återfunnen Skoda och bra mekartips hittar du också i tidningen. Liksom – självklart – Classic Motor marknad.
    Mycket läsning. Mycket nöje!

  • Classic Motor Album Moped

    Hundra sidor mopeder! Zündapp, Kreidler, Crescent - inte minst Jims E-type - och märkliga släpvagnar samt återblickar på Mopedernas Woodstock. Möt Simtus och var det verkligen någon som byggde om sin moppe till mc? Kör så det ryker - och doftar tvåtakt...!

  • Classic Motor 2018-11

    Bulliga Blitz var lastbilen alla kände igen på femtiotalet men nu är Opeln ovanligare. Läs om lättlastaren här! Sportvagnen Denzel, lilla trollet Gremlin från AMC och Volvo 140 hittar du också – tillsammans med Ariel Leader, MG D-type, Honda SS50 och Chevroletbussen som under många år var en sommarstuga. På tal om bussar: Läs här vad som har hänt med Futurlinerna i sommar. Dessutom rapporter från Falumarknaden, firandet på Anderstorp, auktionen hos Holmgrens VW-museum och mycket annat. Självklart bjuder mekar-Jim Lundberg på smarta tips och så får du veta hur du utrustar din bil med huvudströmbrytare som du styr med fjärrkontroll! Som vanligt många spännande annonser i Classic Motor marknad.
    Mycket läsning. Mycket nöje!

  • Classic Motor 2018-10

    Jo, det fanns en tid före Duetten: kolla in Per-Ove Adamssons Volvo 445 med skåp från Grip! Och så Ford Granadan i superskick och under 800 mil på mätaren – sedan 1977! En lådbil i Classic Motor? Jo, om den har sådan helgjuten motorsportkoppling så. Dessutom Porsche 959, Alvis TB14, Renault 4 med fyrhjulsdrift och Rexen som blev kvar i byn. Självklart rapporterar vi från de stora träffarna på Solvalla, Moppe-Mellsta och Ekeby flygfält i Eskilstuna. Som vanligt detaljgranskar mopedredaktör Josefine en 30-knyckare; den här gången Victoria Vicky. Givetvis bra tips från Jim Lundberg och andra tips & trix. Classic Motor marknad med alla annonserna? Självklart, det vet du!

  • Classic Motor 2018-09

    Himla ovanliga Fordar, men far och son har varsin lyxig 26M. Rapport från Midnattssolsrallyt, på färd med ett troget lejon – Peugeot 202 – och TVR i gammal och ny skepnad. Dessutom Tunturi, Vincent, Cadillac, Volvo PV och en tungdragande Scania. Bra Sachstips och andra kluriga tips och trix. Och så stora Classic Motor marknad förstås!

Prenumerera på Classic Motor

Classic Motor – Om veteranbilar och andra veteranfordon äldre än 20 år.

Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.

Beställ prenumeration och betala direkt online

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Classic Motors besökare

Shims till Victoria EM 50

6 kommentarer

Jim Lundberg: Sätt ihop och kör! Snön har smält! Se bara till att ha lite spel axiellt. EM 50 är annars rena stridsvagnen. Min kompis hade en sådan på 70-talet som fungerade trots att den saknade kopplingsvajer.

Futurliner

Prenumerera på Classic Motor!

Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.

Beställ prenumeration och betala direkt online

  • Classic Motor 2019-04

  • Classic Motor 2019-03

  • Classic Motor 2019-02

  • Classic Motor 2019-01

  • Classic Motor 2018-12

  • Classic Motor Album Moped

  • Classic Motor 2018-11

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842