Classic Motor 2011-12

I butik 29 november 2011

I spåren på kultfilmen: Vi letar upp inspelningsplatserna - i en Lamborghini Miura förstås!
Chevrolet såg hur köparna vände Corvair ryggen och gick till Ford. Det var dags att plocka fram en ny stjärna - och det kvickt!
Innan BMC tog över var Auston och Morris bittra konkurrenter.
Koll på kolvringar med Jim "Mekarhörnan" Lundberg...

... plus Formel Vee, garageprojekt, modeller, redaktionen besöker jättesnackis-mässan Auto e Moto d'Epoca, en hiskelig massa annonser och de rätta julklapparna med veteranbilstema MED MERA!

Visa som tumnaglar Visa som lista

  • Classic Motor 2011-11

    Mercedes 220 S utmanar Opel Kadett - vem vinner? Häng med Classic Motor på höstmarknad i Italien, läs om Anders och Inga-Lill som kör runt i en hundra år gammal Hupmobile, Var sitter identiteten - kan man byta kaross? Jim testar: Kan E10 skada motorn?

    ... och mycket mer!

  • Classic Motor 2011-10

    Brandbilar, mc-duell: Indian och Harley byter förare, Renault8, så limmar du nya bromsbelägg, Chevrolet Malibu 1978, mods vs rockers, hemma hos Göran som vann en dag med Jim Lundberg!

    ... och mycket mer!

  • Classic Motor 2011-09

    Renault 4 fyller 50 år - lilla Laban har blivit stor! Vi firar med maffiga reportage och rapporterar förstås från festen i Frankrike. Plus två Saab 96 från 1967 (lika men ändå olika); Puch Mexico, Horch, AJS Pan American, Bedford J4 1961, reportage från Midnattssolsrallyt... MED MERA!

  • Classic Motor 2011-08

    USA-special! Massor med jänkare! Ford Mustang, Imperial, Cadillac, Chevrolet...
    och mycket mycket mer!

  • Classic Motor 2011-07

    Ikonerna Volvo P1800 och Jaguar E-Type! 50 år har gått sedan Volvo lanserade sin GT-vagn och Jaguar släppte sportbilen som tog världen med storm, sköna bilder på Scania-Vabis, allt om veteranfesterna i Ånnaboda och Tjolöholm, Alvis, Bristol och Jaguar i duell, BMW-cab, motoranalys med mekar-Jim, Yamaha AS1... MED MERA!

  • Classic Motor 2011-06

    Ovanlige tysken Selve, Två sköna cabbar: Simca Aronde möter Peugeot 407, Läsarrenoveringar: Cadillac, Indian, Mercedes, Morris, Lombardi Grand Prix med mekanik från Fiat 850 Special, BMW R73, Roverklubben, Jim visar hur du bygger manicken som mäter nivån i flottörhuset

    ... och mycket mer!

  • Classic Motor 2011-05

    Kanske den fetaste hoj man kunde ha i mitten av 20-talet: ACE. Artikelserie: Renovera överväxeln! Opel dammade av Olympianamnet och satte det på en lyx-Kadett. Vi börjar renovera rosthögen Apollo Econom. Jims mekarhörna: Jim visar hur du kan fila rakt – med ett rullskridskohjul. Chevrolet blev årets snackis 1929 med ny sexa under huven, projekt Futurliner...
    MED MERA!

  • Classic Motor 2011-04

    Volvo 142 i skönt orenoverat skick, Lasse åker Rolls och påstår att det är ett alternativ till bruksbil, allt om Classic Motors första läsarresa som till Bremen, Transportstyrelsen ville inte kännas vid gamla registreringsbesiktningarna - då ryckte Classic Motor ut, Förenade bil 50 år, vi provar färgborttagningsmedel och tipsar om hur du kollar så att ditt gummi inte är gammalt...

    MED MERA!

Prenumerera på Classic Motor

Classic Motor – Om veteranbilar och andra veteranfordon äldre än 20 år.

Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.

Beställ prenumeration och betala direkt online

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Classic Motors besökare

Hur fungerar växelpedalen på en tvåväxlad Sachsmotor?

1 kommentar

Conrad Engström: Som du skriver Jim.

Futurliner

Prenumerera på Classic Motor!

Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.

Beställ prenumeration och betala direkt online

  • Classic Motor 2014-05

  • Classic Motor 2014-04

  • Classic Motor 2014-03

  • Classic Motor 2014-02

  • Classic Motor 2014-01

  • Classic Motor 2013-12

  • Classic Motor Special 24