Classic Motor 2016-99

I butik 2 november 2016

1959 var året då en bilikon debuterade; Hundkojan! Eller Austin 850 eller Morris 850 som den egentligen hette. Men i Sverige har smeknamnet hängt med.
1959 var fenorna större än någonsin – inte minst på Cadillac. Saab puttrade på och Volvo lanserade säkerhetsselen. Sportmopederna var på modet och Triumph Bonneville spann loss.
Barbie föddes, Ben Hur gick upp på bio och rymden lockade!
1959 – vilket år…

Visa som tumnaglar Visa som lista

  • Classic Motor 2016-12

    Hillman Imp, den lilla rackaren rusar fram i nya numret av Classic Motor, liksom Opel Manta, Daimler, Volkswagen, Scania – och vår Saab 95. Vi är med och hämtar en PV, kollar på fabrikscustommoppen Crescent 50 CS, får bort bucklor och studerar en krigare från Ariel. Dessutom lär vi oss laga plast – med lego! Självklart får du en laddad Classic Motor Marknad.

  • Classic Motor 2016-11

    Nu är hon på väg, den gamla damen, Austin A125 Sheerline, som du läst om tidigare i Classic Motor. Och på väg är även Saab 99 EMS, Allard Palm Beach, Chrysler Valiant och Alfa Romeo Zagato. Dessutom Volvo Amazon, ett helt gänga tunga fordon och Norton Inter. Vidare rekordauktion i Monterey, Moped-Revyn, Garagebesök, Jims mekarhörna och flera bra tips & trix. Som alltid har vi en späckad privatmarknad. Missa inte!

  • Classic Motor 2016-10

    Räddad från folkracedöden! Tur att den här Volvo 144S:en slapp det ödet – och så uppmärksammar vi 140-seriens 50-årsfirande. Grattis! Renault Juvaquatre mötet 4CV, Rex 1937 drar runt tighta böjar och så radar vi upp fyra Ford Zephyr – varav en är den ovanliga cabben. En cykelbil, en redig norrländsk rotblöta, Eskilstuna Veterandag och en Saabträff – japp, finns i tidningen. Dessutom Moped-Revyn med Jims E-typerenovering och storträffen i Borlänge. Aston Martin, Bimota, London-taxi, reprenovering och oljeval. Självklart har vi massor med annonser i Classic Motor marknad.

  • Classic Motor 2016-09

    Projekt-Saaben på tur i Dalarna, sportig DKW, ursnabb Volvo och en Renault som nog många glömt… Sportvagnsjubileum, bilimport och midnattssolsrally. Dessutom spåren efter Sten Bielke och hans måsvinge-Mercedes, Jims mekarhörna och andra fiffiga gör det själv-tips. Och så Moped-Revyn och alla radannonserna i Classic Motor marknad förstås.

  • Classic Motor 2016-08

    Årets USA-special är här! Chevrolet Impala Sport Coupe, Oldsmobile Toronado, AMC Spirit AMX, Ford Fairlane, Crocker, Chevrolet Corvette, DeSoto Fireflite, Rugby och Chrysler Cordoba. Dessutom allt från Classic Motor Festival i Ånnaboda, Moped-Revyn, Jims Mekarhörna, start på vår nya importserie och en massa andra bra tips. Och självklart Classic Motor marknad!

  • Classic Motor 2016-07

    Frogeye! Sportklassikern Austin-Healey Sprite möter något yngre förmågan MG Midget. Direktörs-Mercedes, folk-Fiat och sport-VW tillsammans med Esso Gunnarssons första McLaren och Kalle Norrbys dieseldrömmar på hans populära maskindag. NV 42 och Laverda 750 tar oss ut på två hjul tillsammans med Moped-Revyn och så bär det av till Italien på läsarresa. Alltid smarta tips i Jims mekarhörna, dessutom sufflettkunskap hos NissLars – och instruktioner så att du kan koppla din smarta mobil till din gamla radio! Marknad? Det kan du lita på!

  • Classic Motor 2016-06

    Aldrig inregistrerad, en riktigt udda bil: Volvos experiment-P1800! Ford Corsair, BMW:s tvåhjuliga historia och en bumse utan utstick, lilla 250-stånkan R25. Vidare Oplar man sällan ser: Ascona C i ytterst ovanlig cabrioletmodell och Rekord leveransvagn. Dessutom bilarna från Ankeborg – på riktigt! Volkswagen typ 1, Rolls-Royce Silver Ghost och finfina tips på bilsemester i England ryms tillsammans med nya populära Moped-Revyn och nyttiga skruvartips. Självklart har vi en späckad marknad!

  • Classic Motor 2016-05

    Kalas! BMW fyller 100 och det firar vi förstås. Saab 99, Yamaha 250 Enduro, en varsamt väckt Austin van och Alves fina Triumph 2000 får vi också plats med. Liksom Majken som åkte mc i Europa när andra världskriget bröt ut! Och så Stefan Rüden, ni vet, Sofia dansar gogo, och hans bilar, en giftfri Jeep, Ford Model N, Ronnies första racerbana – och vår stora nyhet: Mopedrevyn! Som vanligt bra tips för dig som gör det själv: Borra mitt i prick och se ljuset i vår artikel om LED-belysning. Matig privatmarknad? Självklart!

Prenumerera på Classic Motor

Classic Motor – Om veteranbilar och andra veteranfordon äldre än 20 år.

Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.

Beställ prenumeration och betala direkt online

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Classic Motors besökare

Tändspole till plusjord

1 kommentar

Reodor: Man måste byta plats på anslutningarna: kl.15 till fördelare, kl.1 till tändlås. Det funkar omvänt, men gnistan hoppar då åt fel håll på tändstiften.

Futurliner

Prenumerera på Classic Motor!

Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.

Beställ prenumeration och betala direkt online

  • Classic Motor 2017-11

  • Classic Motor 2017-10

  • Classic Motor 2017-09

  • Classic Motor 2017-08

  • Classic Motor 2017-07

  • Classic Motor 2017-06

  • Classic Motor - Turist på väg