I år kom omkring 60 exemplar av de båda märkena till träffen och flera hundra besökare.
-Det är en riktig folkfest, säger Britt-Marie och Stigmartin Lindgren som beundrade en Silver Shadow, en likadan som de har hemma i garaget.
Äldsta bilen på träffen var en Rolls Royce 20 HP Tickford 1928 med kaross av Cockshoot och bredvid den en tämligen ovanlig Bentley 3,5 Litre 1933 med strömlinjeformad kaross av Thrupp & Maberly.
När det bästa inte är gott nog kan man göra som den tyska Rolls Royce importören Hans Günther Lehmann gjorde 1992. Han tog en Silver Spur II LWB som just rullat av bandet och lämnade tillbaka den till Rolls Royce. De fick sedan plocka ner den igen, lackera den i Bourdeaux metallic, en kulör som Hans Günther själv hade valt, och sedan klä om inredningen om i vitt och rött läder. Dessutom försågs den med allehanda specialutrustning, exempelvis elektriskt justerbara bakre fåtöljer och träinläggningar på dörrarna.
-Den ultimata bilen, säger Carsten Holm, Sundsvall, som äger bilen idag. Han körde sin Rolls för egen maskin till träffen, en nätt tripp på totalt 150 mil.
Deltagarna röstade även fram träffens vackraste bil och det priset gick till en stålblåmetallic Rolls Royce Silver Cloud II Drophead Coupé 1961.