Imola-marknaden 2013 Bildextra!

Vissa lastbilar och skåpvagnar från Holland, Belgien, Tyskland, Österrike och Sverige var också knökfulla. Somliga med små 50-kubiks småmotorer, andra med Vespor och Lambrettor. Mängden av tillverkare gör att det finns massor av ”mopeder” till salu. Historiskt sett är ju italienska 50-kubikare lite piggare än sina svenska motsvarigheter. Sedan finns det ju rena race-maskiner på 50 cc…

Visst, det finns bilar och bildelar till salu hos de över 2 000 säljarna, men tvåhjulingarna dominerar på marknaden som hållits i över 35 år.

Thomas Sjölund

Imola-marknaden 2013 Bildextra!
Fiat 500 på utställda och till salu på banan.
Imola-marknaden 2013 Bildextra!
Hemmabygge ”Ferrari-style” på Austin 7-bas.
Imola-marknaden 2013 Bildextra!
Moto Guzzi med sidvagn, helst byte enligt säljaren.
Imola-marknaden 2013 Bildextra!
Testi står det på tanken, vet inte mer än så…
Imola-marknaden 2013 Bildextra!
Abarths fana hålls högt på marknaden.
Imola-marknaden 2013 Bildextra!
För den som vill leka itailensk polis…
Imola-marknaden 2013 Bildextra!
Ferrari till salu, ovanlig 208 Turbo från 1984.
Imola-marknaden 2013 Bildextra!
…en barn-Ferrari är aningen billigare!
Imola-marknaden 2013 Bildextra!
Belgisk FN från 1931, prissatt till € 11 000.
Imola-marknaden 2013 Bildextra!
Ren racemaskin; Mondial!
Imola-marknaden 2013 Bildextra!
Maserati närmast, Autobianchi bakom.
Imola-marknaden 2013 Bildextra!
Ung grabb som sålde Lambretta-kaross utanför banan…
Imola-marknaden 2013 Bildextra!
Delar fanns det gott om!
Imola-marknaden 2013 Bildextra!
Se så många Moto Guzzi Galletto.
Rulla till toppen