Thunderbolt Tändningsförstärkare passade alla 2-4-6 och 8-cylindriga fordon. Förstärkaren monterades direkt i fördelardosans centrumhål och skulle eliminierad driftsstörningar samt spara på motorn och batteri. Dessutom var den provad och universitetstestad i Tokyo, minsann.
Josefine Andersson
Annonstext i Hobbex 1982Samma anordning fanns även till mopeder och motorcyklar och denna testades, inte i Tokyo, utan i Strömsholm utanför Västerås då en 12-årig Jim Lundberg köpte motsvarigheten, Thunderjet, till sin Monarped med klen gnista. Thunderjet var en tändhatt som man skruvade fast på tändkabeln och satte på tändstiftet. Enligt uppgift ska Thunderbolt och Thunderjet bara ha innehållit ett gnistgap och inget mera. Hur som helst – Monarpeden gick inte ett dugg bättre och det enda som finns kvar är den medföljande dekalen som sitter på Monarpedens bakskärm. -Jim