Årets upplaga bjöd på omväxlande väder, men också marknadsfynd, temautställning med Citroën (och ”kusinen” Panhard) och mängder av fina fordon från förr, exempelvis hembygget från 1908: Molin-bilen som visades av Andreas Uddling.
Mer om Eskilstuna Veterandag och fler bilder blir det i kommande nummer av Classic Motor.
Jaguar E-Type, en snygg katt som gled omkring på fältet.
Drömmen för många Amazonentusiaster – en 123 GT.
For Sale? Kul skylt eller var den månne till salu på riktigt?
Gudinnan kallas den i Frankrike, här i Sverige säger lite vårdlöst Paddan. Citroën var temat för årets utställning i hangaren, och några ”kusiner” i form av Panhard fanns också på plats.
Tvåhjulingar i form av mopeder och motorcyklar hade en egen del av utställningsfältet,
Cortina, engelska Fords volymbil och svaret på tyska Taunus på 1960-talet.
Hemmabygget Molin-bilen från 1908 var på plats. Andreas Uddling berättade dess historia.
Finbil och jobbarbil – Volvo i två skepnader.
Denna Volvo får representera de tyngre fordonen på träffen.
Egentligen brukar det vara Land Rover som har reservhjulet på huven, men det funkar på en Jeep också.
Efter regn kom sol och tvärtom
Något för vinterns körningar? Framhjulsdrivet lär vara bäst på vintern, men frågan är om det gäller mopeder.
Tack för besöket och välkommen åter 2019.