Köpsug i Köping

Då Classic Motor Marknad inte blev av i mars begick vi marknadspremiär på Bil och Teknikhistoriska Sällskapets vårmarknad i Ullvihallen.

Uppslutningen och stämningen var god och arrangörerna räknade in cirka 800 besökare. Som vanligt var det mest tryck de första två tre timmarna.

Bil- och Teknikmuseet i Köping öppnar först i maj, men i samband med marknadsdagen höll de öppet, varför vi hann med ett kort besök där också. Där står åtminstone tre bilar som deltar i Styrkeprovet som går av stapeln i månadsskiftet juli–augusti: en Panhard-Levassor (1912), en Renault (1901) och en Voisin (1924). Den första har inte körts sedan i mitten av 1990-talet, så det kan bli spännande. Den andra är Tekniska museets exemplar som är på tillfälligt besök i Köping.

Tidvis trångt i gångarna. Bra signal.
Tidvis trångt i gångarna. Bra signal.
Bengt Petersson från Nykvarn har köpt Lasse Henriksson lager från den verksamhet han bedrev i Bromma under namnet Veteran Car Service. Han har mycket delar till Ford från A-Ford fram till bilar från 1960-talet.
Bengt Petersson från Nykvarn har köpt Lasse Henriksson lager från den verksamhet han bedrev i Bromma under namnet Veteran Car Service. Han har mycket delar till Ford från A-Ford fram till bilar från 1960-talet.
MHRF fanns på plats för att svara på för hobbyn relevanta frågor. Förbundet representerades bland andra av Lennart West som givetvis körde tog sin A-Ford Tudor från 1930 till marknaden.
MHRF fanns på plats för att svara på för hobbyn relevanta frågor. Förbundet representerades bland andra av Lennart West som givetvis körde tog sin A-Ford Tudor från 1930 till marknaden.
Petter Zandström från Fjugesta hittade ett mopedstyre för en hundring. Om det hamnar på någon av hans fem DKW Hummel-mopeder är oklart. Det kan lika gärna hamna på väggen.
Petter Zandström från Fjugesta hittade ett mopedstyre för en hundring. Om det hamnar på någon av hans fem DKW Hummel-mopeder är oklart. Det kan lika gärna hamna på väggen.
Rulla till toppen