På allmän begäran: Tändspoleprovare
I senaste numret av Classic motor (nummer 4/2023) refererar vi till en tändspoleprovare som vi skrev om i Classic motor nummer 8 2003. Här är artikeln i sin helhet.
I senaste numret av Classic motor (nummer 4/2023) refererar vi till en tändspoleprovare som vi skrev om i Classic motor nummer 8 2003. Här är artikeln i sin helhet.
Här kan du läsa artikeln om hur man bygger en enkel tillsats för att kunna ladda mobiltelefonen direkt från mopeden.
2. Det finns alltid en skruv till – kopplingskåpans sista skruv sitter faktiskt på motorns högra sida. 3. För att få bort kopplingskåpan måste justeringsklockan lossas, men för att behålla justeringen av växlarna så mäter man hur långt in växelaxeln sitter i klockan med djupstickan på ett skjutmått. Anteckna måttet! 4. För att inställningen ska …
Hittar du inte rätt tidning? När skrev Jim om cylinderborrning? Här kommer listan från nummer 9/1990 och framåt! Listan kommer att uppdateras löpande.
Fråga: Hej! Vad väger en Monark Monarped 1242 från 1963? (originalutförande) Mvh/Roger Svar: Nu vet jag inte om du har mopeden hos dig rent fysiskt, eller om du kanske ska köpa en dylik på distans och undrar om fraktkostnaden – eller kanske bara av nyfikenhet. Jag har tyvärr inga fabriksuppgifter för Monark 1242, och …
Här får du en beskrivning på hur man byter lamellkork på NV Autoped, steg-för-steg.
Här får du en beskrivning på hur man byter lameller på Sachs, steg-för-steg.
Här får du en beskrivning på hur man byter lameller på Puch, steg-för-steg.
Underarbetet är som bekant det viktigaste vid de flesta ytbehandlingar. Men när man ska förnickla en yta fungerar det givetvis inte med vanligt spackel.