Idag kom jag ihåg att ta med mig minneskortet med bilderna från Scooterpremiären i Stockholm den 17 maj.
PLING!
Några Vespa PX och en Sprint, samt en del engelska järn körda av ett gäng Rockers som ville ha lite sällskap. De med grön parkas är Mods.
PLING!En väldigt fin original-Elit från 1954, orenoverad och med återförsäljarens dekaler kvar.
PLING!Jan Johansson kom från Borlänge för att köra kortegen. Med en Maicomobil, ovanlig tysk scooter från mitten av 1950-talet. Det gick så bra att den framröstades till premiärens snyggaste scooter!Den trivsamma och överskådliga förarmiljön i Maicomobilen.Ljuva 1970-tal, eller sent 1960-tal. Vespa Rally i uppseendeväckande orange och med stripes från fabrik.Nyköpings scooterister kände sig som hemma på bortaplan. Den tvåfärgade Lambrettan kom därifrån. En tysk Goggo-scooter skymtar framför Maicomobilen.Patrik Hammarsten rullade fram på nyrenoverad Vespa 125 från 1950, lätt dagens äldsta scooter. Ovanlig modell med länkage istället för vajrar för växlingen. Ett system som övergavs året därpå. Dagen till ära hade Patrik utrustat sin Vespa 1951 med emaljmärken från europeiska träffar under 1950-talet. Den kördes av Calle Krokstäde eftersom det är svårt att köra två Vespor samtidigt.Regnet föll men inte scooteristerna!Förre ordföranden i Vespa Club Sverige, Stig Serrander, besökte dagens scooterister. Livlig diskussion kring Patrik Hammarstens emaljmärken hölls tillsammans med kortegeledaren Bo-Martin.Min egen Vespa GS 160 – för dagen med tygbanderoll från Vespa Club Stockholm.