Var hittar jag en kopplingskorg för tre lameller till Puch Dakota?

Var hittar jag en kopplingskorg för tre lameller till Puch Dakota?

Publicerad

Fråga: Var hittar jag en kopplingskorg för trelamell och 18 kugg till Puch Dakota? Har letat på de flesta av mig kända säljare av veterandelar, eller nos till veteranmopeder. Har ett med 19 kugg som inte passar, kan jag byta ut drevet till ett annat så att det jag har passar?

Ronny

 

Svar: Jag har faktiskt ingen aning om var du hittar en sådan koppling, men vi lägger ut din fråga som en efterlysning här. När det gäller drevet så har jag för mig att de sitter svetsade i korgen och är det så har man troligtvis härdat drevet efter svetsningen, men jag är långt ifrån säker. Det låter som en vansklig operation att byta drevet. Kan någon tipsa Ronny om var han hittar det han söker? Lämna en kommentar i fältet nedan i så fall.

Jim Lundberg

 

On
Off

4 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Classic Motors besökare

Hur får man ur ramlagrens stålringar på ILO Piano?

1 kommentar

Martin: Men om ringen knackas i bott så täcker ringen hålet som är i överströmmarna. Glipan som finns är dessutom större än vad stålringen ligger ovanför blockkanten. Om ringen knackas i bott kommer inte...

Futurliner

Prenumerera på Classic Motor!

Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.

Beställ prenumeration och betala direkt online

  • Classic Motor 2014-11

  • Classic Motor 2014-10

  • Classic Motor 2014-09

  • Classic Motor 2014-08

  • Classic Motor 2014-07

  • Classic Motor 2014-06

  • Classic Motor Special 25