Byta framgaffel på krockad Husqvarna Roulette
5 kommentarer
Jim Lundberg: Det finns inget dåligt väder - bara dåliga kläder! :) Så sade min morfar som körde moped året om till och från jobbet i 14 år.
Fråga: Jag har problem med min Chevrolet med 235-motorn. Den startar och går bra på tomgång, accelererar bra på ettan och tvåan, men när jag lagt i trean och kör mellan 40-70 km/tim, rycker den. Gasar jag upp över 70 går den klockrent. Men när jag släpper av på gasen rycker den igen. Det sitter en enports Rochesterförgasare med automatchoke på. Några idéer? Låter det ens som förgasarproblem?
Mvh Jimmy
Svar: Jag hade liknande problem på min Dodge en gång i tiden. Bra på ettan och tvåan men ryckig som attan på låga varv på trean. Det problemet försvann när jag bytte ut fördelaren och tänddelarna. Fördelaraxeln var aningen glapp det var det som orsakade ryckningarna.
Vore det min bil skulle jag därför börja felsökningen i fördelaren. Tänk på att glappet kanske inte känns när fördelaren är monterad.
Lycka till
Robert Gustavsson
Läsare som har andra uppslag? Lämna dem i rutan för kommentarer nedan.
Kom in i diskussionen
Byta framgaffel på krockad Husqvarna Roulette
5 kommentarer
Jim Lundberg: Det finns inget dåligt väder - bara dåliga kläder! :) Så sade min morfar som körde moped året om till och från jobbet i 14 år.
Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.
jag skulle testa dom här
https://www.123ignition-conversions.com/?gclid=EAIaIQobChMI_o_trI-H5QIVwcmyCh20lwoeEAAYAiAAEgJQ5_D_BwE