Vi använder cookies för att personalisera innehåll och annonser, för att använda sociala medier-funktionalitet samt för att analysera besökstrafiken. Vi delar data med sociala medier, annons och analyspartners vilka kan kombinera datan med annan information som du delat med dom. Genom att använda hemsidan godkänner du användningen av cookies som beskrivs i våra villkor.
Den här webbplatsen kan innehålla marknadsföring av alkoholdryck. Jag godkänner
hm.. vi måste passera lucia ,tomten, vasaloppet
först, sedan är det bara att kicka ,trampa,
springstarta, tycker åren bara hoppar iväg,
i alla fall sommaren..sommaren borde vara
10 månader hösten 2 mån, resten kan man
skippa fullständigt...
Jag längtar till mopedrallyn med otrimmade mopeder
som glider runt. Idag är det mest motorcyklar bland mopederna. Man blir frånåkt. Varför har dom så bråttom - trivs dom inte på vägen?
tillåt inte trimmade moppar på mopedrallyn,
har någon problem med detta så säg till..
som MB skriver, det är motorcyklar, det vet alla,
men det blir nog lite tråkigare, men vadå...
Redan efter några minuters körning är dom långsammaste mopederna flera kilometer bakom dom snabbaste.
Jag har inget emot trimmade mopeder, men vad är nöjet med att vara ett par timmar före dom långsammaste ekipagen vid etappmålen,som sedan bara får fortsätta köra på grund av att några redan stått stilla några timmar och vill vidare. vad blir det för gemenskap av det?
det verkar för övrigt säljas en hel del kinesiska 100cc kopior på suzukis encylindriga mc motor
Jag körde ett mopedrally för några år sedan som löste en del av detta problem. Man hade satt upp delmål med jämna mellanrum där alla fick stå och vänta tills den sista mopeden hade anlänt - sedan släppte man på igen.
De som körde trimmat fick njuta av farten några minuter och därefter vänta en bra stund tills alla vi på långsamma mopeder hade anlänt. För oss blev det ingen skillnad - vi körde hela tiden utan avbrott.
har man mc kort och kör trimmat går det väl, bara betala böterna, men vad gäller om man kör utan mc, bara b-kort med allt vad det innebär,
finns en del punkter att tänka på, finns
det någon expert, har hört många bud om detta.
Som arrangör av ett lokalt mopedrally där alla är välkomna med gamla remdrivna enpetare, nya plastbitar med variatordrift och t.o.m motorcyklar av tvåtaktsmodell, så måste jag säga att om varje deltagare åker i fart efter eget tycke, så blir de flesta nöjda med dagen.
Precis som ni säger, så bommar höghastighetsåkarna en del av njutningen med omgivningen, men de får den fartnjutning som de gillar. Att de snabba sedan får vänta på de långsamma vid grillplatsen är heller inget problem, då det hela tiden rullar in mopeder.
Och utlottning av priser m.m sker ändå inte förrän sista mopeden kommit fram.
Vi har lagt in några tipsfrågestopp efter banan, så till viss del så hålls mopedisterna ihop under färden.
Åker själv gärna enväxlad Kroon K5 och hamnar ofta långt bak i kön, men det är ju så mysigt att fisa fram på en storhjulig enpetare...
Josefine Andersson: Har ett par röda på min 50SS. Inga vibrationer och dessutom mjuka även om det är -30 ute. Inte för att jag kör moppe då.
De svarta är däremot mycket hårdare oavsett temperatur och dämpar sämre.
Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.
Alla!
hm.. vi måste passera lucia ,tomten, vasaloppet
först, sedan är det bara att kicka ,trampa,
springstarta, tycker åren bara hoppar iväg,
i alla fall sommaren..sommaren borde vara
10 månader hösten 2 mån, resten kan man
skippa fullständigt...
Jag längtar till mopedrallyn med otrimmade mopeder
som glider runt. Idag är det mest motorcyklar bland mopederna. Man blir frånåkt. Varför har dom så bråttom - trivs dom inte på vägen?
tillåt inte trimmade moppar på mopedrallyn,
har någon problem med detta så säg till..
som MB skriver, det är motorcyklar, det vet alla,
men det blir nog lite tråkigare, men vadå...
Redan efter några minuters körning är dom långsammaste mopederna flera kilometer bakom dom snabbaste.
Jag har inget emot trimmade mopeder, men vad är nöjet med att vara ett par timmar före dom långsammaste ekipagen vid etappmålen,som sedan bara får fortsätta köra på grund av att några redan stått stilla några timmar och vill vidare. vad blir det för gemenskap av det?
det verkar för övrigt säljas en hel del kinesiska 100cc kopior på suzukis encylindriga mc motor
Jag körde ett mopedrally för några år sedan som löste en del av detta problem. Man hade satt upp delmål med jämna mellanrum där alla fick stå och vänta tills den sista mopeden hade anlänt - sedan släppte man på igen.
De som körde trimmat fick njuta av farten några minuter och därefter vänta en bra stund tills alla vi på långsamma mopeder hade anlänt. För oss blev det ingen skillnad - vi körde hela tiden utan avbrott.
har man mc kort och kör trimmat går det väl, bara betala böterna, men vad gäller om man kör utan mc, bara b-kort med allt vad det innebär,
finns en del punkter att tänka på, finns
det någon expert, har hört många bud om detta.
Som arrangör av ett lokalt mopedrally där alla är välkomna med gamla remdrivna enpetare, nya plastbitar med variatordrift och t.o.m motorcyklar av tvåtaktsmodell, så måste jag säga att om varje deltagare åker i fart efter eget tycke, så blir de flesta nöjda med dagen.
Precis som ni säger, så bommar höghastighetsåkarna en del av njutningen med omgivningen, men de får den fartnjutning som de gillar. Att de snabba sedan får vänta på de långsamma vid grillplatsen är heller inget problem, då det hela tiden rullar in mopeder.
Och utlottning av priser m.m sker ändå inte förrän sista mopeden kommit fram.
Vi har lagt in några tipsfrågestopp efter banan, så till viss del så hålls mopedisterna ihop under färden.
Åker själv gärna enväxlad Kroon K5 och hamnar ofta långt bak i kön, men det är ju så mysigt att fisa fram på en storhjulig enpetare...
I Gustavsberg på söndagar när det är mopedkörning så har man två grupper med mopeder trimmat och otrimmat
"I Gustavsberg på söndagar när det är mopedkörning så har man två grupper med mopeder trimmat och otrimmat"
Berätta inte för Farbror Blå...