Classic Motor nummer 9 med dubbla omslag

Septembernumret av Classic Motor finns i två varianter. Den ena har en röd Citroën C6F från 1930 på omslaget, medan den andra har en safarigul Volvo 164 från 1970. 

Vi vill bara förtydliga att det är den enda skillnaden. Tidningens inlaga är exakt densamma i båda varianterna. I septembernumret kan du läsa om:

En Fiat? Nej, en Pininfarina Spider Azzura från 1985. Avsedd för den amerikanska marknaden, såld ny i Tyskland och sedan några år tillbaka på svenska vägar. Stig Martinsson är nöjd med sin ovanliga pärla.

Bortom all räddning tyckte Karl Erik Hanssons vänner och bekanta. Nu har han botat doktor Atterströms Citroën C6F från 1930.

När Mikael Lindbergs Volvo 164 blivit stulen ett flertal gånger i början av 1980-talet gav han upp och sålde den. Nu har han hittat ett ovanligt välutrustat exemplar som han återskapat till den bil han en gång hade.

Det krävdes tre Suzuki Stinger för att Anders Knutsson skulle få ihop sin. Men det var det värt.

Lagårdsfynd kan man väl kalla lokalen där Moskvitsch, Pobjeda och EMW sattes samman under första hälften av 1950-talet.

Mini och Lambretta är vad den i Sverige boende britten Michael Manning tar sig fram med numera. Till Sverige kom han på en Vespa.

På mopedfronten kan vi läsa om Yamaha FS1 liksom om hur Jim börjar lägga det stora Dakotapusslet.

Inte Wolfsburg, men Åmål. Där får gamla folkor nytt liv. Vissa av dem förevigas på film. Vi hoppas på fler.

Dessutom lär vi oss att blästra med soda och byta avgassystem.

Givetvis hälsar vi på i några garage och får ta del av några körjournaler.

Missa inte Marknaden med en massa bra-att-ha-saker.

Scroll to Top