Lacken ska bättras

Ser bra ut på långt håll. De kromade navkapslarna med blå plastinlägg är NOS, låg på hyllan hemma. Blev snyggt tillsammans med den blå sadeln. Funderar på att döpa den till ”The Flying Finn”, den flygande finländaren…

Tyvärr var de gummihandtag med blå kant som jag skaffat av fel dimension, de passar till SS 180 vars styre är 24 mm i diameter, GS 160:ans är 22 mm.

Originalfärgen på denna scooter är röd. Den vita kulören las på av förförre ägaren, en Saab-färg faktiskt. Vespan hade varit teaterrekvisita och skulle slängas då den räddades. Lackningen blev ett snabbjobb som synes. En hel del rinningar som är under behandling. De här nedan är visserligen undertill men vetskapen om att de finns retar upp mig. Rinningarna går att få bukt med, svårare är det med fasttorkad smuts och skräp som tyder på att lackningen nog inte utfördes i en därför avsedd box…

Kanske kan man tycka att den borde lackas om, GS 160 fanns visserligen med vit lack, men hur den stämmer mot den här Saab-kulören vet jag inte. Men om det skulle bli omlack så brukar det ju bli en del annat som också åtgärdas. Jag tänkte istället förbättra den eftersom, jag är ju väldigt sugen att kolla om den toppar 100 km/tim som det anges i böckerna…

Rulla till toppen