Classic Motor nr 10 2020

EFTER 46 ÅR I GARAGET fick Anna Bjurenstam nog. Nu är familjeprojektet, en Ford V8 Deluxe Cabriolet, äntligen klart. Nu har hon fått blodad tand och påbörjat renoveringen av en Ford Tudor från 1934. EN AMAZON MED EXTRA ALLT är väl det minsta man kan säga om Staffan Krafts senaste skapelse. Pärlan från 1967 har utrustats med en hel del läckra detaljer och är i ett avundsvärt skick. HUR MÅR DIN VETERANBIL? Säkert alldeles utmärkt, men skulle det råda minsta tvivel: Åk till besiktningen och genomför en veteranbilskontroll. Det är garanterat en bra idé. AUDI COUPÉ GT är den mindre komplicerade lillasystern till Audi quattro. Vi kikar på ett härligt exemplar från 80-talet. EN HUSBIL FRÅN CADILLAC väcker garanterat uppmärksamhet. Särskilt om den är från 1948. Just det här exemplaret har också en intressant svensk anknytning. TVÅ BMW R90/6 från mitten av 70-talet ställdes undan 2003. Nu har de hittat nya hem, inte långt från varandra, och får förhoppningsvis fortsätta rulla på våra vägar ytterligare en tid. ÖSTSTATSBILARNA och Krampan, del 2. Vi fick tillgång till ladan och där står minsann en Moskvitsch och väntar på lite kärlek. PÅ 1970-TALET BJÖD SAAB på 96 och 99. Vi reder ut vad de eventuellt har gemensamt. Vi konstaterar också att olika falla ödets lotter. PROJEKT DAKOTA HAR framgångsrikt gått i mål. Jims E-Type har fått konkurrens. REX COMET BYGGDES av österrikiska KTM, men inte särskilt länge. Josefine har nosat upp ett riktigt fint exemplar. LITE TIPS & TRIX, körjournaler och annat ryms också. Liksom Jims mekarhörna. OCH MARKNADEN FÖRSTÅS. Skynda fynda.

Rulla till toppen