Classic Motor nr 2 2021

EN CHRYSLER CONVERTIBLE COUPE från 1931, kan det vara något? Det har i alla fall såväl grevar och skeppsredare som rörmokare och popstjärnor ansett. Nu är det tidigare ”vraket” i ett perfekt skick. VINTERBILEN OPEL P4 från 1937 gör sig bra i snön. Utrustad med en kupévärmare är det en entusiastbil även vintertid. SÖREN SVENNS MG TC från 1947 blev nästan klar innan han gick bort. Nu har hans dotter Lovisa tagit projektet i mål. VÅR FORD TAUNUS rullar vidare och har passerat nålsögat: besiktningen. Framtiden får utvisa vad som behöver åtgärdas härnäst. HOSTAR GRÅLLEN? Kanske kan ett elektroniskt tändsystem råda bot på det. Vi visar hur du gör. MUSTAD FOLKSCOOTER var 70 år före sin tid. Nu är sparkcyklarna däremot eldrivna. Intet nytt under solen alltså. TANDLÄKARSKRÄCK? Inte i en Saab Sonett. En välljudande liten sportvagn. BUICK RIVIERA från 1970, ett veritabelt slagskepp. Unik på många sätt, inte minst i färgsättningen. Men är det original 70-tal så är det. ALPINA är faktiskt ett eget bilmärke även om det är nära förknippat med BMW. Vi kikar på en Alpina B6 3,5 från slutet av 1980-talet. Prestanda i en klass för sig. SIST OCH KANSKE MINST ut är en Heinkel Trojan från början av det glada 60-talet. Inspirerade en pilot till köp. I MOPED-REVYN bjuder vi på en trio Puchmopeder: Dakota, Texas och Guld-Dakota. PROJEKT ZÜNDAPP KS 50 rullar vidare liksom Jims mekarhörna. VIKTIGAST AV ALLT KANSKE: MARKNADEN!

Scroll to Top