Classic Motor nr 3 2021

EN VW 1300 FRÅN 1966 körd av en kyrkans kvinna. Låter det som ett dåligt säljknep? I det här fallet stämmer det dock. Och den är i ett fantastiskt skick. EUROPAS VARMASTE BIL var i slutet av 1960-talet en Fiat 850 Sport Coupé. För P-O Rossander blev det tredje gången gillt. PEUGEOT QVADRICYCLE var den första bilen i Sverige. Tack vare entusiaster kommer vi snart att veta betydligt mer om den och personerna bakom. HUPMOBILE ELLER A-FORD, det är ju frågan. Lars-Olle Svensson vacklar kring vilken han borde ta sig an härnäst. TILLBAKA TILL FRAMTIDEN med en Ferrari 512S Modulo. Pininfarinas framtidsstudie från 1970-talet se fortfarande futuristisk ut. BENGT KÖPTE SIN REX 1951. De håller fortfarande ihop. Gammal kärlek rostar aldrig. SLÄKTENS SKODA SKA NU SPARAS till eftervärlden – efter 64 år i verkstaden. Häng med på en tidsresa. VI GÖR ETT ÅTERBESÖK hos en helt unik SAAB 99 EM4. Det är några detaljer kvar, sedan ska den ut på vägarna igen. ”SVÅRT SÄLLSYNT STUDEBAKER” skulle nog en viss kriminologiprofessor ha kunnat säga. Men en av två i Sverige gör denna Champion Coupe åtminstone halvunik. DEL 3 AV FORD TAUNUS-projektet avhandlar styrningen. Nu går bilen rakt igen. RÄDDA DE GAMLA STRÅLKASTARNA med galler. FRAMTIDEN TRAKTOR ZETOR. Håller den än? Vi hittade en i Jämtland och kollade. VI REPARERAR VÅRT MISSTAG och bjuder på två mekarhörnor: Raka rör och Slutfladdrat på hastighetsmätaren. JIMS ZÜNDAPP KS 50 tar ytterligare ett steg närmare fullbordan. Men det är en bra bit kvar. MONARPEDEN VAR FÖR FIN. Nu tar ägaren nya tag att hitta ett lämpligt bruksfordon. PÅ MARKNADEN HITTAR VI den här gången en – Ford Taunus 17M P3 1961. Känns modellen igen? Gör plats i garaget. GAMLA NYHETER, GARAGE och Hört & Hänt bjuder vi också på såklart.

Rulla till toppen