Classic Motor nr 4 2021

DEN VOLVO PV 544 av årsmodell 1965 som var den sista att tillverkas har fått en rejäl uppfräschning. Med en hel del kul tillbehör är den kanske bättre än någonsin. MORRIS MINOR var den första brittiska bilen att tillverkas i fler än en miljon exemplar. Grahams Traveller fungerar utmärkt på vinterväg. SVERIGES LANDSKAPSFORDON ska utses – helst med din hjälp. Nu sätter vi bilen på kartan helt enkelt. CADILLAC CONVERTIBLE COUPE från 1941 är ingen dussinbil. Den här är dessutom utrustad med automatlåda. EN MERCEDES-BENZ 190B från 1960 hann bara rulla i fyra år innan den krockades och ställdes undan. Det har räddat den till eftervärlden. JAGUAR E-TYPE presenterades under bilsalongen i Genève den 15 mars 1961. I dagarna fyller den 60 år – still going strong. HARLEY-DAVIDSON W-SERIES producerades mellan 1932 och 1952. Vi kikar på en grön, inspirerad av en artikel i Classic Motor. SCANIA-VABIS LS75 är varken en småbil eller en leksaksbil. Men de är roliga att renovera. VÅR FORD TAUNUS 17 M glänser som aldrig förr. Nu är den klar för utfärd. EN LOTUS 25/33 R8 FORMULA 1 kan vara den första bilen att införlivas i ett konstmuseums samlingar. I vårt fall är det Moderna Museet i Stockholm som visade vägen. STANDARD AMERICAN WEEKEND CROSS TRAIL KING. Puh. Långt namn på en av 1960-talets häftigaste mopeder. GIVETVIS BJUDER VI som vanligt på gamla nyheter, ett fotografi som berättar, vad vi hört och vad som hänt, liksom en hel del annat som EN ORÖRD NASH PÅ MARKNADEN och mycket annat som du inte visste att du behövde.

Rulla till toppen