Kawasaki 750 Turbo som tappat gnistan

Fråga: Hej Jim. Jag har en unik Kawasaki 750 Turbo 1984 som bara gått 650 mil. Jag servade den för två år sedan och då gick den klanderfritt. Sedan har den av olika anledningar stått avställd i garage.

När jag nu ska starta den får jag ingen gnista. (har av samtliga stift och den får bränsle) Hur testar jag om DFI är ok? Jag får ingen signal heller på DFI-boxens lampa som ju ska blinka på olika sätt beroende på vilket fel det är.

Bosse Jeppsson

 

Svar: Jag har tyvärr ingen koll på dessa motorcyklar. En vild gissning från min sida är att det uppstått oxid i något kontaktstycke eller strömbrytare under tiden motorcykeln stått uppställd. Då kan det vara så enkelt att det räcker med att spreja dessa delar med kontaktsprej och det dem lite ”massage”. Sitter det inte en brytare till stödet som ”dödar” motorn om detta inte fällts upp när man lägger i växeln?

Någon som vet mer om Bosses Kawasaki? Lämna gärna en kommentar i fältet nedan.

Jim Lundberg

Scroll to Top